Factors influencingthe competitive capacity of tourism companies in Thua Thien Hue province
PDF (Vietnamese)

Keywords

du lịch
năng lực cạnh tranh
Thừa Thiên Huế Tourism
competitive capacity
Thua Thien Hue

Abstract

The study has identified factors affecting the competitive capacity of tourism companies in Thua Thien Hue province. Based on the survey of 244 managers of tourism companies in Thua Thien Hue province and utilizing multivariate analysis, the research results show that there are eight factors affecting the competitive capacity of TTH tourism companies, namely: human resources; quality of products and services; environmental conditions of destination; prices of tourism products; organizational and governance capacity; marketing capacity; company brand; and social responsibility of enterprise.

https://doi.org/10.26459/hueunijed.v130i5C.6066
PDF (Vietnamese)

References

  1. Cục Thống kê tỉnh Thừa Thiên Huế (2020), Niên giám Thống kê tỉnh Thừa Thiên Huế 2019, Nxb. Thống kê.
  2. Nguyễn Bách Khoa (2004), Phương pháp xác định năng lực cạnh tranh và hội nhập kinh tế quốc tế của doanh nghiệp, Tạp chí khoa học thương mại, 4, 5, Hà Nội.
  3. Williams, D. A., (2007), Competitiveness of Small Enterprises: Insights from a Developing Economy, The Round Table, 96(390), 347–363.
  4. Tsai, H., Song, H., & Wong, K. K. F. (2009), Tourism and Hotel Competitiveness Research, Journal of Travel & Tourism Marketing, 26(5–6).
  5. C. B., Assistant, S., & Dubrovnik, B. E. (2013), Competitiveness of Travel Agencies in the European, Tourism Market, 12(4), 278–286.
  6. Nguyễn Đình Thọ và Nguyễn Thị Mai Trang (2008), Năng lực động của doanh nghiệp Việt Nam trong thời kỳ hội nhập, Tạp chí phát triển kinh tế, 17, 2–6.
  7. Nguyễn Cao Trí (2011), Nâng cao năng lực cạnh tranh của các doanh nghiệp du lịch TP. HCM đến năm 2020, Luận án tiến sĩ kinh tế - Đại học Kinh tế TP. HCM.
  8. Phạm Việt Hùng, Lại Xuân Thủy, Trần Hữu Tuấn (2017), Các yếu tố ảnh hưởng đến năng lực cạnh tranh của các doanh nghiệp du lịch tỉnh Quảng Ngãi, Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Kinh tế và Phát triển, 126, 5D, 125–137.
  9. Nguyến Quyết Thắng, Đỗ Thị Ninh (2019), Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến năng lực cạnh tranh của các khách sạn 4–5 sao trên địa bàn thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Nghiên cứu Kinh tế, 12(499), 64–71.
  10. Lê Ngọc Anh (2019), Nghiên cứu năng lực cạnh tranh của điểm đến du lịch Thừa Thiên Huế, Việt Nam, Luận án tiến sĩ quản trị kinh doanh - Trường ĐH Kinh tế, Đại học Huế.
  11. Trần Bảo An và cs. (2012), Nghiên cứu các nhân tố ảnh hưởng đến năng lực cạnh tranh của các khách sạn 4 sao trên địa bàn Thừa Thiên Huế, Tạp chí khoa học - Đại học Huế, 72B, 3.
  12. Nguyễn Đình Thọ (2011), Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh, Nxb. Lao động Xã hội, Hà Nội.
  13. Hoàng Trọng và Chu Nguyễn Mộng Ngọc (2008), Phân tích dự liệu nghiên cứu với SPSS, Nxb. Hồng Đức, tập 1 & 2.
  14. Hair J.F, Anderson,R.E., Tatham, R.L., & Black, W.C. (2008), Multivariate data analysis with readings, 7th ed. Prentice-Hall, New Jersey.
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Array