Abstract
This study evaluates institutional quality using the Provincial Governance and Public Administration Performance Index (PAPI) to identify key characteristics for developing the local brand of Thua Thien Hue province. Employing the Multidimensional Scaling (MDS) analytical method, the research investigates the relationship between institutional quality, as reflected by PAPI, to derive institutional attributes conducive to brand building. Data were sourced from annual PAPI reports spanning the period from 2018 to 2023. The findings provide evidence highlighting the province's competitive advantage through prominent institutional factors such as e-governance and environmental management. Additionally, other institutional elements, including grassroots citizen participation and accountability to the populace, are suggested to enhance the province's brand identity in the eyes of both investors and tourists.
References
- Anholt, S. (2007), Competitive Identity. London: Palgrave Macmillan UK. doi: 10.1057/9780230627727.
- Kavaratzis, M. and Ashworth, G. J. (2005), City Branding: An Effective Assertion of Identity or a Transitory Marketing Trick?, Tijdschr. Voor Econ. En Soc. Geogr., 96(5), 506–514, doi: 10.1111/j.1467-9663.2005.00482.x.
- Foroudi, P., Gupta, S., Kitchen, P., Foroudi, M. M., and Nguyen, B. (2016), A framework of place branding, place image, and place reputation: Antecedents and moderators, Qual. Mark. Res. Int. J., 19(2), 241–264, doi: 10.1108/QMR-02-2016-0020.
- Górska-Warsewicz H. (2020), Factors Determining City Brand Equity—A Systematic Literature Review, Sustainability, 12(19), 58–78, doi: 10.3390/su12197858.
- Kowaas, R., Syamsia, J. C., and Mandagi, D. W. (2023), The antecedents of an effective city branding: A comprehensive systematic review., J. Ekon., 12(4).
- Nguyễn Quốc Việt, Chu Thị Nhường, Trần Thị Giáng Quỳnh, Phạm Thị Hiển (2014), Đánh giá tác động của chất lượng thể chế cấp tỉnh tới khả năng thu hút FDI vào các địa phương tại Việt Nam, Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, Kinh tế và Kinh doanh, 30(1), 53–62.
- Lu, H., Jong, M. de, Song, Y., and Zhao, M. (2020), The multi-level governance of formulating regional brand identities: Evidence from three Mega City Regions in China, Cities, 100, 102668, doi: 10.1016/j.cities.2020.102668.
- Trần Thu Trang (2023), Xây dựng thương hiệu địa phương cấp tỉnh: Khái niệm, các yếu tố cấu thành, chủ thể và vai trò, Tạp Chí Lãnh Đạo Và Chính Sách, 1(1), Accessed: Nov. 08, 2024. [Online]. Available: https://vjol.info.vn/index.php/Lanhdaovachinhsach/article/view/86446.
- Ripoll González, L. and Gale, F. (2020), Place Branding as Participatory Governance? An Interdisciplinary Case Study of Tasmania, Australia, Sage Open, 10(2), 2158244020923368, doi: 10.1177/2158244020923368.
- PAPI - The Viet Nam Provincial Governance and Public Administration Performance Index United Nations Development Programme, Accessed: Nov. 01, 2024. [Online]. Available: https://www.undp.org/vietnam/projects/papi-viet-nam-provincial-governance-and-public-administration-performance-index.
- Giới thiệu về Chỉ số PAPI, PAPI. Accessed: Oct. 17, 2024. [Online]. Available: https://papi.org.vn/gioi-thieu/.
- Chỉ số hiệu quả quản trị và hành chính công cấp tỉnh ở một số nước trên thế giới và Việt Nam, Accessed: Dec. 16, 2024. [Online]. Available: https://danchuphapluat.vn//chi-so-hieu-qua-quan-tri-va-hanh-chinh-cong-cap-tinh-o-mot-so-nuoc-tren-the-gioi-va-viet-nam.
- Hành chính công (2023), Wikipedia tiếng Việt, Accessed: Dec. 16, 2024. [Online]. Available: https://vi.wikipedia.org/w/index.php?title=H%C3%A0nh_ch%C3%ADnh_c%C3%B4ng&oldid=70951349.
- Nguyễn Quốc Việt, Chu Thị Nhường, Trần Thị Giáng Quỳnh, Phạm Thị Hiển (2014), Đánh giá tác động của chất lượng thể chế cấp tỉnh tới khả năng thu hút FDI vào các địa phương tại Việt Nam, Tạp chí Khoa học Đại học Quốc gia Hà Nội, Kinh tế và Kinh doanh, 30(1), 53–62.
- Trần Phạm Khánh Toàn, Trương Trung Trực (2021), Thể chế và phát triển kinh tế: Minh chứng ở Việt Nam Institutions and economic development: Evidence from Vietnam, HCMCOUIS - Kinh tế và Quản trị Kinh doanh, 17(1), 31–44.
- Đỗ Thị Tuyết Nhung, Lê Quang Cảnh (2020), Thước đo chất lượng thể chế quản trị địa phương tại Việt Nam, Kinh tế & Phát triển, (278), 11–22.
- Lê Văn Huy (2010), Định vị thương hiệu địa phương các tỉnh trọng điểm miền Trung - Nghiên cứu dựa trên chỉ số năng lực cạnh tranh cấp tỉnh, Kinh tế & Phát triển, 44–48.
- Phạm Thị Thu Hường, Bùi Như Hiển (2017), Định vị thương hiệu địa phương tỉnh Phú Thọ thông qua chỉ số năng lực cạnh tranh cấp tỉnh khu vực miền núi phía bắc, Kinh tế & Phát triển, 2(237), 122–130.
- Ries, A. and Trout, J. (2000), Positioning: the battle for your mind, No Title, Accessed: Nov. 03, 2024. [Online]. Available: https://cir.nii.ac.jp/crid/1130000794047945856
- Đỗ Việt Hồng. (2017), Phát triển thương hiệu thành phố Đà Nẵng với nhà đầu tư: Tiếp cận dựa trên chỉ số năng lực cạnh tranh cấp tỉnh, Luận Văn Thạc sĩ Quản Lý Kinh Tế, Đại học Kinh tế, Đại học Đà Nẵng.
- Lê Văn Huy, Trương Thị Vân Anh (2018), Xây dựng Thương hiệu thành phố Đà Nẵng với các nhà đầu tư dựa trên chỉ số năng lực cạnh tranh cấp tỉnh, Tạp chí Khoa học Kinh tế, Đại học Kinh tế, Đại học Đà Nẵng, 4(6), 1–8.
- Lê Văn Huy (2018), Xây dựng thương hiệu thành phố Đà Nẵng với các nhà đầu tư dựa trên chỉ số năng lực cạnh tranh cấp tỉnh PCI, Tạp Chí Khoa học Kinh tế, Đại học Kinh tế, Đại học Đà Nẵng, 4(6), 1–8.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2024 Array