Linkages between tourism enterprises and stakeholders in tourism development in Quang Binh province - network analysis approach
PDF (Vietnamese)

Keywords

Liên kết
phát triển du lịch
phân tích mạng lưới
các bên liên quan Linkages
tourism development
network analysis
stakeholders

Abstract

This study was conducted to analyze and evaluate the status of linkages between tourism firms and stakeholders in tourism development in Quang Binh province. Based on survey data and applying network analysis approach, the study shows that the level of linkage between tourism enterprises and stakeholders is still low. Working as the central role of the internal linkage network in Quang Binh province, tourism enterprises in Quang Binh did not shown their role in connecting with other actors outside the province and its operation was dominated by travel agencies from the major tourism centers in Vietnam. Tourism training agencies in Quang Binh province were gradually losing their roles in the network of tourism development linkages to provide effective human resource training services. Basing on the study’s findings, the practical implications were drawn and suggested to the policy makers that it is necessary for the local government to establish incentive mechanisms to promote linkages between enterprises and stakeholders in tourism development by the tourism supply chains and establish Local Destination Management Organizations in the next time.

https://doi.org/10.26459/hueunijed.v131i5A.6559
PDF (Vietnamese)

References

  1. Hoàng Văn Hoa (2019), Nghiên cứu chính sách, giải pháp và xây dựng mô hình liên kết vùng, tiểu vùng trong phát triển du lịch ở vùng Tây Bắc, Chương trình Khoa học & Công nghệ trọng điểm cấp Nhà nước giai đoạn 2013-2018: Khoa học và công nghệ phục vụ phát triển bền vững vùng Tây Bắc mã số KHCN-TB/13-18, Đại học Quốc gia Hà Nội.
  2. Augustyn, M, & Knowles, T. (2000), Performance of tourism partnerships: a focus on York, Tourism Management, 21, 341–351.
  3. Telfer, DJ. (2001), Strategic alliances along the Niagara Wine Route, Tourism Management, 22, 21–30.
  4. Tinsley, R., Lynch, P. (2001), Small tourism business networks and destination development, International Journal of Hospitality Management, 20(4), 367–378.
  5. Hwang, J., Jones, P., Westering, J. V., & Warr, D. (2002), Best Practice in Partnerships & Networks for SMEs in The UK Hospitality, Tourism and Leisure Industry, Profit through Productivity Report, 1, University of Surrey, Guilford.
  6. Nguyễn Thị Bích Thủy (2017), Hợp tác giữa các bên liên quan trong mạng lưới du lịch để phát triển bền vững tại điểm đến Đà Nẵng, Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Kinh tế và Phát triển, 126(5D), 45–59.
  7. Baggio, R., & Scott, N. (2007), What network analysis of the www can tell us about the organisation of tourism destinations, Proceedings of the CAUTHE 2007, Sydney, Australia, 11–14.
  8. Fyall, A., & Garrod, B. (2004), Tourism marketing: A collaborative approach, Clevedon, UK: Channel View Publications.
  9. Dredge, D. (2006), Networks, conflict and collaborative communities, Journal of Sustainable Tourism, 14(6), 562–581.
  10. Nguyễn Phúc Nguyên, Nguyễn Thị Bích Thủy, Võ Lê Xuân Sang (2018), Ứng dụng phân tích mạng lưới nghiên cứu liên kết của các bên liên quan du lịch ở điểm đến Đà Nẵng, Tạp chí khoa học kinh tế, 6(01), 90–99.
  11. Lê Minh Tiến (2006), Tổng quan phương pháp phân tích mạng lưới xã hội trong nghiên cứu xã hội, Tạp chí Khoa học Xã hội, 9, 66–77.
  12. Freeman, L. C (1979), Centrality in social network: I. Conceptual clarification, Social.
  13. Slovin E. (1960), Slovin's formula for sampling technique, Retrieved on April, 30, 2019.
Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Array