THE INFLUENCE OF HOTEL CHARACTERISTICS ON ROOM RATES: A CASE OF VIETNAM

Tóm tắt

Các đặc điểm của khách sạn ảnh hưởng đến giá phòng khách sạn đã được thực hiện qua nhiều nghiên cứu tuy nhiên vẫn chưa đầy đủ. Nghiên cứu này đã tìm cách áp dụng phương pháp định giá hưởng thụ để đo lường và so sánh mức độ ảnh hưởng của giá phòng bởi các yếu tố khác biệt đối với các khách sạn. Sau khi thu thập gần như tất cả dữ liệu liên quan đến các đặc điểm của khách sạn mà người tiêu dùng có thể sử dụng để đưa ra lựa chọn về chỗ ở trên trang web TripAdvisor, một mô hình định giá hưởng thụ với các phép biến đổi Box-Cox được thiết lập với 23 yếu tố là đặc điểm của khách sạn. Kết quả cho thấy các nhà quản lý khách sạn có thể đưa ra các chiến lược để nâng cao sức hấp dẫn của khách sạn, nâng cao chất lượng dịch vụ, thay đổi và tối ưu hóa giá phòng của khách sạn.

https://doi.org/10.26459/hueunijed.v131i5B.6980
PDF (English)

Tài liệu tham khảo

  1. M. Sigala (2015), The application and impact of gamification funware on trip planning and experiences: The case of TripAdvisor’s funware, Electron. Mark., 25(3), 189–209, doi: 10.1007/s12525-014-0179-1.
  2. S. Okazaki, L. Andreu, and S. Campo (2017), Knowledge Sharing Among Tourists via Social Media: A Comparison Between Facebook and TripAdvisor, Int. J. Tour. Res., 19(1), 107–119, doi: 10.1002/jtr.2090.
  3. S. Rosen (1974), Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure Competition on JSTOR, J. Polit. Econ., 82(1), 34–55, Accessed: Oct. 31, 2022. [Online]. Available: https://www.jstor.org/stable/1830899.
  4. A. S. Mattila and J. W. O’Neill (2016), Relationships between Hotel Room Pricing, Occupancy, and Guest Satisfaction: A Longitudinal Case of a Midscale Hotel in the United States, http://dx.doi.org/10.1177/1096348003252361, 27(3), 328–341, doi: 10.1177/1096348003252361.
  5. J. Bulchand-Gidumal, S. Melián-González, and B. G. López-Valcárcel (2011), Improving hotel ratings by offering free Wi-Fi, J. Hosp. Tour. Technol., 2(3), 235–245, doi: 10.1108/17579881111173776/FULL/XML.
  6. R. F. Muth and A. C. Goodman (2013), The economics of housing markets, Econ. Hous. Mark., 1–152, doi: 10.4324/9781315014807.
  7. R. B. Palmquist (1989), Land as a differentiated factor of production: A hedonic model and its implications for welfare measurement, Land Econ., 65(1), 23–28, doi: 10.2307/3146260.
  8. H. ‐B Kang and A. K. Reichert (1991), An Empirical Analysis of Hedonic Regression and Grid-Adjustment Techniques in Real Estate Appraisal, Real Estate Econ., 19(1), 70–91, doi: 10.1111/1540-6229.00541.
  9. D. E. Andersson (2008), Hotel attributes and hedonic prices: an analysis of internet-based transactions in Singapore’s market for hotel rooms, Ann. Reg. Sci., 44(2), 229–240, doi: 10.1007/S00168-008-0265-4.
  10. J. J. Kim and H. Han (2020), Hotel of the future: Exploring the attributes of a smart hotel adopting a mixed-methods approach, https://doi.org/10.1080/10548408.2020.1835788, 37(7), 804–822, doi: 10.1080/10548408.2020.1835788.
  11. A. Buiga, R. Stegerean, A. Chiş, and D. Lazăr (2017), Pricing of the tourism product: A tool for entrepreneurs to adapt to a flexible market, E a M Ekon. a Manag., 20(1), 172–186, doi: 10.15240/TUL/001/2017-1-012.
  12. M. tom Dieck, T. Jung, and W. Kim (2017), Hotel guests’ social media acceptance in luxury hotels, Int. J. Contemp. Hosp. Manag., 29(1), 530–550, doi: 10.1108/IJCHM-10-2015-0552/FULL/XML.
  13. A. G. Assaf, A. Josiassen, and F. W. Agbola (2015), Attracting international hotels: Locational factors that matter most, Tour. Manag., 47, 329–340, doi: 10.1016/J.TOURMAN.2014.10.005.
  14. A. G. Assaf and M. Tsionas, Changing The Basics: Toward More Use of Quantile Regressions in Hospitality and Tourism Research (2018), Int. J. Hosp. Manag., 72, 140–144, doi: 10.1016/J.IJHM.2018.01.009.
  15. A. A. Israeli (2002), Star rating and corporate affiliation: Their influence on room price and performance of hotels in Israel, Int. J. Hosp. Manag., 21(4), 405–424, doi: 10.1016/S0278-4319(02)00037-3.
  16. A. Papatheodorou (2016), Exploring Competitiveness in Mediterranean Resorts:, http://dx.doi.org/10.5367/000000002101298034, 8(2), 133–150, doi: 10.5367/000000002101298034.
  17. C. Thrane (2016), Hedonic Price Models and Sun-and-Beach Package Tours: The Norwegian Case:, http://dx.doi.org/10.1177/0047287504272034, 43(3), 302–308, doi: 10.1177/0047287504272034.
  18. De la P. Mario Raúl, J. A. Núñez-Serrano, T. Jaime, and F. J. Velázquez (2016), Are innovations relevant for consumers in the hospitality industry? A hedonic approach for Cuban hotels, Tour. Manag., 55, 184–196, doi: 10.1016/j.tourman.2016.02.009.
  19. A. Saló, A. Garriga, R. Rigall-I-Torrent, M. Vila, and M. Fluvià (2014), Do implicit prices for hotels and second homes show differences in tourists’ valuation for public attributes for each type of accommodation facility?, Int. J. Hosp. Manag., 36, 120–129, doi: 10.1016/j.ijhm.2013.08.011.
  20. I. P. Soler, G. Gémar, and J. L. Sánchez-Ollero (2016), Are green hotels expensive? The impact of eco-friendly policies on hotel prices in Spanish cities, Environ. Eng. Manag. J., 15(7), 1511–1517, 2016, doi: 10.30638/eemj.2016.162.
  21. C. Agmapisarn (2014), A Hedonic Pricing Analysis of Hotel Room Rates in Bangkok, ABAC J., 34(2), 1–17.
  22. L. K. Kumpulainen and K. T. Kauhaniemi (2004), Analysis of the impact of distributed generation on automatic reclosing, in IEEE PES Power Systems Conference and Exposition, 1152–1157, doi: 10.1109/PSCE.2004.1397623.
  23. A. Fleischer (2012), A room with a view—A valuation of the Mediterranean Sea view, Tour. Manag., 33(3), 598–602, doi: 10.1016/J.TOURMAN.2011.06.016.
  24. M. Falk (2008), A hedonic price model for ski lift tickets, Tour. Manag., 29(6), 1172–1184, doi: 10.1016/J.TOURMAN.2008.02.021.
  25. G. Schamel (2012), Weekend vs. midweek stays: Modelling hotel room rates in a small market, Int. J. Hosp. Manag., 31(4), 1113–1118, doi: 10.1016/J.IJHM.2012.01.008.
  26. E. Elkind and M. Wooldridge (2009), Hedonic Coalition Nets, Accessed: Oct. 31, 2022, [Online]. Available: www.ifaamas.org.
  27. T. C. Haab and K. E. McConnell (2002), Social norms and illicit behavior: An evolutionary model of compliance, J. Environ. Manage., 66(1), 67–76, doi: 10.1006/JEMA.2002.0575.
  28. G. Abrate, A. Capriello, and G. Fraquelli (2011), When quality signals talk: Evidence from the Turin hotel industry, Tour. Manag., 32(4), 912–921, doi: 10.1016/J.TOURMAN.2010.08.006.
  29. M. L. Cropper, L. B. Deck, and K. E. Mc Connell (1988), On the choice of functional form for hedonic price functions, The Review of Economics and Statistics, 70(4), 668–675, doi: 10.2307/1935831.
Creative Commons License

công trình này được cấp phép theo Creative Commons Ghi công-Chia sẻ tương tự 4.0 License International .

Bản quyền (c) 2022 Array