Abstract
This study aims to find out about the learning situation of first-year students of the Department of Japanese Language and Culture, University of Foreign Languages, Hue University. The content focuses on understanding the difficulties that students from two different groups face when changing from a high school environment to a university learning context. Research results show that the majority of students taking the entrance exam in English (Group D1) felt pressured to study together with students taking the entrance exam in Japanese (Group D6) and wanted to be grouped in separate classes with those from Group D6. It is, therefore, necessary to have an appropriate method to promote and encourage Group D6 students and not to put pressure on Group D1 students, especially for first-year students, when changing the learning environment from high school to university.
References
- Chiến lược phát triển giáo dục Việt Nam 2009 – 2020 (dự thảo lần thứ 14) về định hướng phát triển giáo dục.
- Funahashi Hiroyo (2015)、『 外国人学生の自律的な日本語学習を支えるしくみ -アクティブラーニングにおける位置づけ-』、鈴鹿大学紀要(22)、63-77。
- Kita Yoko (2019)、『AL を活用した初等中等外国語教育における授業観察の一考察 ~アクティブ・ラーニングと効果的なフィードバック~』、鳴門教育大学情報教育ジャーナル、番号16 pp.17-20、 2019.
- Mizogami Shinichi (2014)『アクティブラーニングと教授学習パラダイムの変換』東信堂
- Nguyễn Quý Thanh & Nguyễn Trung Kiên (2012), “Tính tích cực học tập của sinh viên: Một phân tích về khoảng cách giữa nhận thức và thực hành”, Tạp chí Tâm lý học, số 8 (161) tr 41-54, 2012.
- Nguyễn Thị Ngọc Xuân (2016), “Phát huy tính tích cực của sinh viên trong dạy học các môn tâm lý học, giáo dục học đại cương”, Văn hóa – Giáo dục – Nghệ thuật, số 23, tháng 9 năm 2016, 28-32.
- Võ Bình Nguyên (2014) ,“Tính tích cực học tập của sinh viên Đại học Quốc gia thành phố Hồ Chí Minh: Nghiên cứu so sánh theo giới tính”, Luận văn thạc sỹ, Đại học Quốc gia Hà Nội viện đảm bảo chất lượng giáo dục, p27.