Abstract
Creativity is an extremely necessary capacity not only for each individual but also for the development of mankind. Creativity helps people come up with many solutions and ideas to perform their tasks. Therefore, the development of creative capacity is identified as one of the most important goals of all progressive education in the world. In teaching in general and in teaching physics in particular, fostering and developing students' creative abilities is an important and urgent task. From this fact, the article has introduced the concepts of capacity, creativity, creative capacity; present survey results investigating the current situation of fostering creative capacity for students in physics teaching in Dong Nai today and propose some necessary solutions to develop students' creative capacity.
References
- Bộ GD&ĐT (2018), Chương trình GDPT (chương trình tổng thể).
- Nghị quyết hội nghị trung ương 8 Khóa XI (2013) – Bộ GD&ĐT.
- Phan Dũng (2010), Sáng tạo và đổi mới (tập 1), NXB Trẻ TP. HCM.
- Lê Nam Hải, Hà Thị Hoài Hương (2011), - Nghiên cứu sáng tạo dưới quan điểm về nhân cách. Tạp chí Khoa học, Đại học Huế (số 68).
- Vũ Thị Xuân Lộc – Văn Thị Thanh Nhung (2016), “Phát triển năng lực sáng tạo cho học sinh trong dạy học sinh học ở phổ thông”, Tạp chí Giáo dục, số 390, kì 2 – 9/2016.
- Guilford, J.P., Intellectual Factors in Productive Thinking, In: Explorations in Creativity. New York, 1967.
- Nguyễn Văn Phương (2017), Tổ chức hoạt động sáng tạo của học sinh trong dạy học các định luật bảo toàn ở trường THPT, Luận án tiến sĩ, Trường Đại học Vinh.
- Vygotsky, L.S. (2014) - Imagination and Creativity in Childhood. Published online: 08 Dec 2014
- Đặng Thị Giao Thủy (2016), “Phát triển năng lực sáng tạo cho học sinh trong dạy học phần “sinh học tế bào”, Tạp chí Giáo dục, số 394.
- Denyse Tremblay (2002), Adult Education A Lifelong Journey The Competency – Based approach" Helping learners become autonomous”.