NHẬN THỨC CỦA GIẢNG VIÊN KHOA TIẾNG ANH, TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ, ĐẠI HỌC HUẾ VỀ SỬ DỤNG TÀI LIỆU GIẢNG DẠY KỸ NĂNG NGÔN NGỮ

Abstract

Nghiên cứu này điều tra nhận thức của gv Khoa tiếng Anh, trường ĐHNN, ĐHH về thực tế sử dụng TLGD kỹ năng ngôn ngữ: vai trò của TLGD, thực tế sử dụng TLGD, khó khăn và những đề xuất.  Kết quả từ dữ liệu bản hỏi dành cho gv cho thấy gv nhận thức rất cao về những vấn đề liên quan TLGD. Các gv đã xác định những vấn đề cần khắc phục đối với TLGD  các kỹ năng ngôn ngữ hiện đang sử dụng và đề xuất các giải pháp rất phù hợp, liên quan nội dung, độ tương thích về năng lực ngôn ngữ, độ khó của tài liệu so với ngữ liệu các kỳ thi năng lực tiếng Anh bậc 5.
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v132i6A.6910
PDF

References

  1. Aftab, A. (2011). English textbook evaluation in Pakistan. Unpublished PhD thesis, the University of Birmingham.
  2. Alemi, M., & Mesbah, Z. (2013). Textbook evaluation based on the ACTFL standards: The case study of Top Notch series. The Iranian EFL Journal, 9, 162-171.
  3. Augusto-Navarro.(2014). The design of teaching materials as a tool in EFL teacher education: Experiences of a Brazilian teacher education program. Llha Desterro, 68 (1) , 121-137.
  4. Basturkmen, H. (2010). Developing Courses in English for Specific Purposes. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
  5. Cresswell, J. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage: London.
  6. Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Oxford: Heinemann.
  7. Dufva, H. (2013b). Language learning as dialogue and participation. In E. Christiansen, L. Kuure, A. Mörch & B. Lindström (Eds.), Problem-based learning for the 21st century. New practices and learning environments (pp. 51-72). Aalborg: Aalborg University Press.
  8. Guerrettaz, A. M., & Johnston, B. (2013). Materials in the classroom ecology. The Modern Language Journal, 97(3), 779-796.
  9. Li, Z.(2020). Language Teachers at Work: Linking Materials with Classroom Teaching. Springer: Singapore.
  10. Mai, Q.N. ( 2012). An evaluation of New Cutting Edge Pre-intermediate textbook used at Thua Thien Hue College of Education. Unpublished MA thesis, Hue College of Foreign Languages, Hue
  11. McGrath, I. (2002). Materials evaluation and design for language teaching. Edinburgh: Edinburgh University Press.
  12. McGrath, I. (2016). Teaching Materials and the Roles of EFL/ESL Teachers.London: Bloomsbury.
  13. Nation, P. and Macalister, J (2010): Language Curriculum Design. London: Routledge
  14. Nguyen, T. T. M. (2007). Textbook evaluation: The case of English textbooks currently in use in Vietnam’s upper-secondary schools. Unpublished research report. College of Foreign Languages, Hanoi National University.
  15. Nguyen, M. T. T., (2011). Learning to communicate in a globalized world: to what extent do school textbooks facilitate the development of intercultural pragmatic competence? RELC Journal, 42(1), 17-30.
  16. Nguyen, C. T. (2015). An evaluation of the textbook English 6: A case study from secondary schools in the Mekong Delta Provinces of Vietnam. Unpublished PhD thesis, the University of Sheffield.
  17. Robson, C. (2002). Real World Research: A Resource for Social Scientists and Practitioner-Researchers. Oxford: Blackwell.
  18. Sue Garton and Kathleen Graves. (2014). Identifying a research agenda for language teaching materials. Modern Language Journal, 98, (2) , 654–657.
  19. Tomlinson, B.(Ed.).(2011). Materials development in language teaching (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
  20. Tomlinson, B. (2016). The Importance of Materials Development for Language Learning. In M. Azarnoosh, M. Zeraatpishe, A. Faravani & H R. Kargozari (Eds.), Issues in Materials Development ( tr.1-9). Sense Publishers: Rotterdam.
  21. Truong, B. L, and Phan, L.H. (2009). Examining the foreignness of EFL global textbooks: issues and proposals from the Vietnamese classroom. In Mukundan, J. ( ed.). Readings on ELT Materials III. Petaling Jaya: Pearson Malaysia
  22. Wolf, R. M. (1997). Questionnaires. In J. P. Keeves (Ed.), Educational Research, Methodology, and Measurement: An International Handbook (2nd ed.) (pp. 422–27). Cambridge, UK: Pergamon.