EFL UNIVERSITY STUDENTS’ SELF-STUDY OF ENGLISH SPEAKING SKILL ON THE LANGUAGE LEARNING APPLICATION “CAKE”

Tóm tắt

Nghiên cứu này tìm hiểu cách sinh viên học tiếng Anh như một ngoại ngữ (EFL) sử dụng ứng dụng học ngôn ngữ Cake để luyện nói tiếng Anh và xác định các tính năng cụ thể của ứng dụng mà họ thấy có lợi nhất. Dữ liệu được thu thập từ nhật ký của sinh viên trong năm tuần liên tiếp và phỏng vấn với họ. Các kết quả cho thấy sinh viên đã tự học với Cake trên điện thoại di động hoặc máy tính xách tay của mình, tham gia vào các hoạt động kéo dài từ 15 phút đến hai giờ mỗi buổi. Trong quá trình học, sinh viên chủ yếu sử dụng Cake để luyện nghe và nói thông qua các bài học dựa trên video có phụ đề, sử dụng các kỹ thuật bắt chước và lặp lại cho đến khi đạt được cách phát âm chính xác theo đánh giá của hệ thống phản hồi của ứng dụng. Họ cũng hoàn thành các bài kiểm tra để củng cố việc học. Sinh viên thấy các video hội thoại thực tế, các tính năng đánh giá và các bài học về các chủ đề hàng ngày như thời trang, môi trường và giáo dục của ứng dụng đặc biệt có lợi cho việc học nói tiếng Anh của họ. Nghiên cứu cho thấy Cake tạo điều kiện hiệu quả cho việc tự học luyện nói tiếng Anh bằng cách cung cấp nội dung dễ tiếp cận, hấp dẫn và phản hồi ngay lập tức, trao quyền cho người học cải thiện cách phát âm, khả năng nghe hiểu và năng lực giao tiếp tổng thể của họ. Nghiên cứu này cung cấp thông tin chi tiết dựa trên bằng chứng cho các nhà giáo dục và người học muốn tích hợp các ứng dụng như Cake vào bối cảnh học ngôn ngữ.

 

https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7783
PDF (English)

Tài liệu tham khảo

  1. Ali, N. (2023). The Cake application: A mobile-assisted language learning (MALL) to improve English speaking skill. JOLADU: Journal of Language Education, 2(2), 76-83. DOI:10.58738/joladu. v2i2.472
  2. Chaniago, A. D. (2022). The effect of Cake usage as mobile assisted language learning on students’english speaking skill. ETERNAL (English, Teaching, Learning, and Research Journal), 8(1), 131-144.https://doi.org/10.24252/Eternal.V81.2022.A9
  3. Fitria, A., Dwimaulidiyanti, A., & Sapitri, S. N. M. (2021, March). The implementation of Cake application in learning English speaking skills. In International Conference on Education of Suryakancana (IConnects Proceedings).
  4. Hamdani, H., & Puspitorini, F. (2022). Students’ perception on the use of Cake application to improve speaking skill. JALL (Journal of Applied Linguistics and Literacy, 6(1), 111-119. https://jurnal.unigal.ac.id/index.php/jall/index
  5. Hubbard, P. (1996). Elements of CALL methodology: Development, evaluation, and implementation. The Power of CALL, 96, 15-32.
  6. Hubbard, P. (2006). Evaluating CALL software. In P. Hubbard (Ed.), Calling on CALL: From theory and research to new directions in foreign language teaching (pp. 313-338). CALICO.
  7. Ikha’a, A. A. (2023). Enhancing English speaking proficiency through mobile-assisted language learning with the cake application among university students. BATARA DIDI: English Language Journal, 2(3), 141-150.
  8. Le Pham Hoai Huong & Bui H. P. (2024). English listening via online applications: Tool-mediated language learning by EFL university students. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network 17(2), 814-837. https://so04.tci-thaijo.org/index.php/LEARN/index
  9. Lee, J. C., & Xiong, L. (2023). Exploring learners’ continuous usage decisions regarding mobile-assisted language learning applications: A social support theory perspective. Education and Information Technologies, 28, 16743-16769. https://doi.org/10.1007/s10639-023-11884-5
  10. Li, F., Fan, S., & Wang, Y. (2022). Mobile-assisted language learning in Chinese higher education context: A systematic review from the perspective of the situated learning theory. Education and Information Technologies, 27, 9665–9688. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11025-4
  11. Miangah, T. M., & Nezarat, A. (2012). Mobile-assisted language learning. International Journal of Distributed and Parallel Systems, 3(1), 309.
  12. Momeni, A. (2022). A critical review of cake: A mobile English language learning application. Journal of Research in Techno-Based Language Education, 2(2), 80-85. 10.22034/JRTLE.2022.150887
  13. Murray, D. (2017). Should we offer a CALL course. In J. Son and S. Windeatt (Eds). Language teacher education and technology: Approaches and practices (pp. 169-184). Bloombury Publishing.
  14. Octavianita, A., Fitri, N. R., Rafinazly, R., & Ihsan, M. T. (2022). The effectiveness of using cake application in improving students speaking skills. AUFKLARUNG: Jurnal Kajian Bahasa, Sastra Indonesia, Dan Pembelajarannya, 1(2), 80-85.
  15. Redjeki, I. S., & Muhajir, R. (2022). Supporting students' self-directed learning in EFL speaking classroom by using Cake application. Journal of English Language Learning, 6(2), 212-219.
  16. Putri, S. A. M. D. U., Ratminingsih, N. M., & Santosa, M. H. (2023). A systematic review on Cake application for students’ learning motivation and vocabulary mastery: English. Journal of English Development, 3(02), 139-153. https://doi.org/10.25217/jed.v3i01.3533
  17. Wardak, M. (2020).Mobile assisted language learning (MALL): Teacher uses of smartphone applications (apps) to support undergraduate students’ English as a foreign language (EFL) vocabulary development. Lancaster University (United Kingdom).
  18. Yanthi, W. (2021, November). the use of Cake application in teaching speaking to senior high school’s students. In Bogor English Student And Teacher (BEST) Conference (Vol. 2, pp. 165-170).