THỰC TẾ ÁP DỤNG HÌNH THỨC DẠY HỌC KẾT HỢP GIỮA TRỰC TUYẾN VÀ TRỰC TIẾP TẠI TRƯỜNG ĐẠI HỌC NGOẠI NGỮ, ĐẠI HỌC HUẾ

Keywords

giảng viên, dạy học trực tiếp, dạy học trực tuyến, dạy học kết hợp lecturers, on-site learning, online learning, blended learning, models

Abstract

This study aims at investigating the implementation of blended learning at University of Foreign Languages and International Studies, Hue University. The data were collected from a survey with the participation of 50 lecturers who are working at eight different faculties of this institution, and a follow-up interview with 10 of them. The findings provide an overview about how blended learning is applied in terms of years of applying, choices of students and teaching content, blended learning models in use, proportion of online and on-site learning, organization of classroom activities in online and on-site modes, and use of technological tools. In addition, some suggestions made by these lecturers were also synthesized and shared in order to improve the quality of blended learning in the future.

https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v132i6D.6944

References

  1. Alammary, A., Sheard, J., & Carbone, A. (2014). Blended learning in higher education: Three different design approaches. Australasian Journal of Educational Technology, 30(4). DOI: https://doi.org/10.14742/ajet.693
  2. Anthony, B., Kamaludin, A., Romli, A., Raffei, A. F. M., Nincarean, A., L Eh Phon, D., ... & Baba, S. (2019). Exploring the role of blended learning for teaching and learning effectiveness in institutions of higher learning: An empirical investigation. Education and Information Technologies, 24(6), 3433-3466. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-019-09941-z
  3. Bảo Khâm; Cái Ngọc Duy Anh; Nguyễn Thị Hồng Duyên; Huỳnh Thị Long Hà; Nguyễn Thị Phương Lan. (2016). Chương trình Tiếng Anh tăng cường theo phương thức học kết hợp (blended learning) nhìn từ góc độ người học. Tạp chí Khoa học và giáo dục, 2(38), 110-119. Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế.
  4. Bervell, B., & Umar, I. N. (2018). Utilization decision towards LMS for blended learning in distance education: Modeling the effects of personality factors in exclusivity. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal, 10(3), 309-333. DOI: https://doi.org/10.34105/j.kmel.2018.10.018
  5. Cao Thị Xuân Liên (2017). Áp dụng mô hình lớp học đảo ngược vào việc dạy kỹ năng viết cho sinh viên năm 2 ngành Tiếng Anh. Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa, 1(3), 36-48, Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế.
  6. Cao Thị Xuân Liên (2020). First-year EFL students' perceptions about the use of Moodle Quiz to assist listening assessment. Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa, 4(1), 41-52, Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế.
  7. Cao Thị Xuân Liên. (2015). Enhancing Writing Skills for Second-year English Majors through a Moodle-based Blended Writing Course: An Action Research at Hue University College of Foreign Languages. Bài báo trình bày tại Hội thảo TESOL Quốc tế lần thứ 6, Tổ chức tại Trung tâm SEMEO RETRACT, Tp Hồ Chí Minh.
  8. Dakhi, O., Jama, J., & Irfan, D. (2020). Blended learning: a 21st century learning model at college. International Journal Of Multi Science, 1(08), 50-65.
  9. Dornyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. New York: Oxford University Press
  10. Edward, C.N., Asirvatham, D. & Johar, M.G.M. (2018). Effect of blended learning and learners’ characteristics on students’ competence: An empirical evidence in learning oriental music. Education Information Technology, 23, 2587–2606. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-018-9732-4
  11. Ghazal, S., Al-Samarraie, H., & Aldowah, H. (2018). “I am still learning”: Modeling LMS critical success factors for promoting students’ experience and satisfaction in a blended learning environment. Ieee Access, 6, 77179-77201. doi: 10.1109/ACCESS.2018.2879677.
  12. Guillen-Gamez, F. D., Mayorga-Fernández, M. J., & Del Moral, M. T. (2020). Comparative research in the digital competence of the pre-service education teacher: face-to-face vs blended education and gender. Journal of e-Learning and Knowledge Society, 16(3), 1-9. DOI: https://doi.org/10.20368/1971-8829/1135214
  13. Hoàng Thị Thu Hạnh. (2015). Phương pháp ‘flipped classroom’ – Lớp học đảo ngược trong việc dạy và học tiếng Pháp: Thuận lợi và khó khăn. Kỷ yếu Hội thảo Quốc gia Nghiên cứu Liên ngành về Ngôn ngữ và Giảng dạy Ngôn ngữ lần thứ 2. Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế.
  14. Horn, M. B., & Staker, H. (2017). Blended: Using disruptive innovation to improve schools. John Wiley & Sons.
  15. Ibrahim, S., & Ismail, F. (2021). University ESL Instructors’ Reflections on the Use of Blended Learning in their Classrooms. TESOL and Technology Studies, 2(1), 25-35. DOI: https://doi.org/10.48185/tts.v2i1.117
  16. Nguyễn Thị Hương Huế. (2016). Giảng dạy các môn chuyên ngành theo mô hình lớp học đảo ngược (Classe inversee). Kỷ yếu Hội thảo Quốc gia Nghiên cứu Liên ngành về Ngôn ngữ và Giảng dạy Ngôn ngữ lần thứ 2. Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế.
  17. Ossiannilsson, E. (2018). Blended Learning-State of the Nation. In CSEDU (2) (pp. 541-547).
  18. Ottenbreit-Leftwich, A. T., Glazewski, K. D., Newby, T. J., & Ertmer, P. A. (2010). Teacher value beliefs associated with using technology: Addressing professional and student needs. Computers & education, 55(3), 1321-1335. DOI: https://doi.org/10.1016/j.compedu.2010.06.002
  19. Owston, R., York, D., & Malhotra, T. (2019). Blended learning in large enrolment courses: Student perceptions across four different instructional models. Australasian Journal of Educational Technology, 35(5), 29–45. DOI: https://doi.org/10.14742/ajet.4310
  20. Phan Thị Thanh Thảo. (2018). Teaching translation modules using Moodle: A quantitative research at University of Foreign Languages, Hue University. Journal of Inquiry into Languages and Cultures (Tạp chí Khoa học Ngôn ngữ và Văn hóa), ISSN 2525-2674, Vol 2, No 2, pp.196-207. Trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế.
  21. Poon, J. (2014), A cross-country comparison on the use of blended learning in property education, Property Management, Vol. 32 No. 2, pp. 154-175. https://doi.org/10.1108/PM-04-2013-0026
  22. Smith, K., & Hill, J. (2019). Defining the nature of blended learning through its depiction in current research. Higher Education Research & Development, 38(2), 383-397. DOI: https://doi.org/10.1080/07294360.2018.1517732
  23. Subramaniam, S.R., Muniandy, B. The Effect of Flipped Classroom on Students’ Engagement. Tech Know Learn, 24, 355–372 (2019). https://doi.org/10.1007/s10758-017-9343-y
  24. Tayebinik,M., & Puteh, M. (2012). Blended learning or e-learning? IMACST, 3(1), 103-110.
  25. Wong, L., Tatnall, A. and Burgess, S. (2014). A framework for investigating blended learning effectiveness, Education + Training, 56 ( 2/3), pp. 233-251. https://doi.org/10.1108/ET-04-2013-0049