Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Khoa học Xã hội và Nhân văn

Số mới ra

Tập 134 Số 6B (2025)
Ngày xuất bản June 21, 2025

Journal of Social Sciences and Humanities

Long Quoc Nguyen
5-21
MODEL TEXTS AS A FEEDBACK INSTRUMENT IN EXPOSITORY WRITING: EXPLORING THE RELATIONSHIP BETWEEN VIETNAMESE EFL LEARNERS’ AFFECTIVE ENGAGEMENT AND THEIR WRITING PERFORMANCE
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7433
PDF (English)
Long Viet Le, Nguyen Thi Bao Trang , Van Huy Nguyen
23-49
COHESION IN VIETNAMESE EFL ARGUMENTATIVE WRITING: AN ANALYSIS OF TYPES AND ERRONEOUS USE OF COHESIVE DEVICES
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7705
PDF (English)
Lê Phạm Hoài Hương, Thai Ton Phung Diem, Nguyen Pham Thanh Van
51-66
EFL UNIVERSITY STUDENTS’ SELF-STUDY OF ENGLISH SPEAKING SKILL ON THE LANGUAGE LEARNING APPLICATION “CAKE”
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7783
PDF (English)
Trang Thi Bao
67-80
VIETNAMESE EFL HIGH SCHOOL STUDENTS’ PERCEPTIONS OF ORAL TASKS AND NON-TASKS FROM A TASK-BASED LANGUAGE TEACHING (TBLT) PERSPECTIVE
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7383
PDF (English)
Thi Xuan Dung Do, Nguyen Hoang Bao Khanh
81-98
THE PRACTICE OF APPLYING DISCOURSE-BASED ACTIVITIES IN TEACHING WRITING SKILLS TO ENGLISH MAJORS: A CASE STUDY
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7920
PDF (English)
PHAN THỊ THANH THẢO
99-121
BUILDING THE ENGLISH-VIETNAMESE BILINGUAL CORPUS OF TOURISM AS AN ESP MATERIAL FOR STUDENTS FROM ENGLISH FACULTY, UNIVERSITY OF FOREIGN LANGUAGES AND INTERNATIONAL RELATIONS, HUE UNIVERSITY
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7629
PDF (English)
Tuấn Bình Nguyễn
123-137
AN NINH HÀNG HẢI Ở KHU VỰC ẤN ĐỘ DƯƠNG - THÁI BÌNH DƯƠNG TRONG HAI THẬP NIÊN ĐẦU THẾ KỶ XXI VÀ MỘT SỐ HÀM Ý CHÍNH SÁCH CHO VIỆT NAM
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.6741
PDF (English)
Thị Nhung Lê, Cát Tường Nguyễn Phước, Tuấn Vĩnh Nguyễn
139-150
GIVING THANKS BY GIVING BACK: THE RELATIONSHIP BETWEEN GRATITUDE AND PROSOCIAL BEHAVIOUR AMONG PRESCHOOLERS
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7757
PDF (English)
Thanh Hải Đồng, Viên Trương, Văn Huy Nguyễn
151-169
AN EXPLORATION OF MULTIMODAL METAPHOR IN VINACAFÉ ADVERTISEMENTS: A TASTE OF VIETNAMESE CULTURE
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7634
PDF (English)
Quỳnh Như Phan
171-189
VIETNAMESE PRE-SERVICE EFL TEACHERS’ ATTITUDES TOWARD COLLABORATIVE REFLECTIVE TEACHING
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.7590
PDF (English)
Chí Hùng Cường Lê
191-218
Du lịch cộng đồng và đại dịch COVID-19, kinh nghiệm từ các nước Đông Nam Á: Phân tích với cơ sở dữ liệu SCOPUS
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6A.7476
PDF (English)
Tran Thi Thanh Thanh, Pham Tran Thuy Anh
219-237
CHUYỂN NGÔN NGỮ TRONG PHẦN TRÌNH BÀY NÓI CỦA SINH VIÊN NGOẠI NGỮ KHÔNG CHUYÊN TẠI ĐẠI HỌC HUẾ
https://doi.org/10.26459/hueunijssh.v134i6B.6861
PDF (English)
Xem tất cả các số